The Fact About بیماری زونا مرگ That No One Is Suggesting

Wiki Article

روانشناس برای درمان پارانوئید کلیه علائم فرد را با دقت بررسی می‌کند.

Your browser isn’t supported anymore. Update it to get the finest YouTube encounter and our most recent capabilities. Find out more

واکسیناسیون می‌تواند هم در برابر آبله‌مرغان و هم در برابر زونا از فرد محافظت کند. ​

پارانویا زمانی تبدیل به توهم می‌شود که افکار و عقاید غیر منطقی در ذهن فرد ثابت شوند و هیچ چیز از جمله شواهد و ادله نتوانند فرد را متقاعد کند که آنچه که فکر می‌کند یا احساس می‌کند، درست نیست.[۱۲]

گالیله، مرکز بین‌المللی سنتز بخش تاریخ علم، ترجمه ناصر موفقیان، ص ۱۴

اگرچه راه پیشگیری برای اختلال شخصیت پارانوئید وجود ندارد، با این حال، درمان می تواند به فرد مبتلا به این اختلال اجازه دهد تا راه های مؤثرتری برای مقابله با افکار و موقعیت های تحریک کننده بیاموزد.

پس از درمان آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما می‌شود و غیرفعال می‌ماند. اما گاهی اوقات دوباره فعال می‌شود و در امتداد مسیرهای عصبی به سمت پوست حرکت می‌کند و باعث زونا می‌شود.

افراد مبتلا به این اختلال همیشه مراقب و به اطرافیان مشکوک هستند و بر این باورند که دیگران دائماً درصدد تحقیر، آسیب رساندن یا تهدید آنها هستند. به نظر این افراد، رفتار و طرز فکرشان عادی است.

کسانی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر این عوارض هستند.

اگر هرگز آبله مرغان را تجربه نکرده بیماری زونا چند وقت طول میکشد اید و در معرض ابتلا به آبله مرغان یا زونا قرار دارید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

افزایش سن: اگرچه زونا به ندرت در کودکان رخ می‌دهد، اما در بزرگسالان مسن بسیار شایع است و با افزایش سن بروز می‌کند.

دیدگاه امیل کریپلین، روان‌پزشک آلمانی، دربارهٔ پارانویا

دفتر ششم. فرهنگ واژه‌های مصوب فرهنگستان. تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی. شابک ۹۷۸-۹۶۴-۷۵۳۱-۸۵-۶ (ذیل سرواژهٔ بدگمانی)

جوش پوستی که شبیه جوش آبله‌مرغان است ولی تنها در مناطق خاصی دیده می‌شود.

Report this wiki page